» بازدید امروز: 63
» بازدید دیروز: 319
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 748

بزرگداشت شهدای منصورون در دزفول

با حضور امام جمعه و خانواده های معزز شهدا ی انقلاب

یادواره بزرگداشت شهدای مبارز پیشتاز انقلاب اسلامی در مصلای دزفول بر گزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ” مجد دز ” در این مراسم که خانواده های معزز شهدای انقلاب  ودفاع مقدس ، فعالان ومبارزان انقلاب اسلامی ، علما و  مسئولان شرکت داشتند 

ابتدا برادر اسفنده  آیاتی از کلام دلنشین قرآن مجید را تلاوت کرد. سپس سرود پر افتخار جمهوری اسلامی ایران نواخته  وبعد از آن سرود نونهالان این شهرستان اجرا شد.

شهدا اسوه های ارزنده جامعه هستند که نباید از آنها فاصله گرفت.

در ادامه این همایش  با شکوه  “نماینده ولی فقیه و امام جمعه دزفول” با تبریک سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی گفت: شهدا اسوه هایی  ارزنده برای جامعه هستند که  باید در راه و اهداف آنان گام برداشت  تا دشمن به کشور ما آسیب نرساند چراکه هر قدر از راه شهدا فاصله بگیریم به همان میزان آسیب پذیر خواهیم شد .

yadvareshohada.mosala00006

سربلندی ایران اسلامی در جهان بواسطه اسلام وپیوند با ولایت است.

“حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی” افزود: مسیر امروز انقلاب اسلامی تبعیت از خدا،دین ، ارزشهای اسلامی و ولایت است و به هممین جهت است ایران اسلامی   توانسته خود را به دنیا اثبات نماید و عزت ،سربلندی کشور ما به واسطه اسلام ،ایمان به خدا و پیوند با ولایت است .

yadvareshohada.mosala00004

امام خامنه ای با نامه به جوانان کشورهای غربی  قلب دشمن را نشانه گرفت.

ایشان با اشاره به نامه امام خامنه ای به جوانان کشور های غربی تصریح کرد: ولایت محور مبارزه ،استقامت و پایداریست و خلف صالح امام با تدبیر و به پیروی از ایشان با نامه ی خود به قلب دشمن حمله برده است .

تجلیل از نقش بر جسته شهیدان دانش ، سبحانی، صفری

در ادامه این مراسم دکتر در کتانیان از نویسندگان انقلاب ،  با ارائه مقاله ای به نقش بر جسته شهیدان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم دانش ، شهید حجت الاسلام عبدالحسین روحانی ، شهید صفاتی دزفولی ، و شهید عزیزصفری  از شهدای دوران انقلاب در دزفول و شهید حسن هرمزی از شهر قهرمان اندیمشک پر داخت  و گفت : این شهدای گرانقدر با مبارزات سخت وخطر آفرین  همراه با ایمان و آرامش توانستند در مسیر رهبری امام خمینی (ره) حرکت کنند والهام بخش جامعه باشند.

yadvareshohada.mosala00010

وی افزود: تجلیل از شهدای عالم تجلیل ازتقوا است و شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم دانش   نماد علم  ونشر آن در جامعه  است.

سخنران دیگر این مراسم برادر عیدی فعال از همرزمان شهدا و مبارزان دیگر دوران انقلاب اسلامی در دزفول بود .

وی با گرامیداشت دهه خجسته فجر انقلاب اسلامی به ذکر خاطراتی از همرزمان شهید خود پرداخت وگفت:

شهیدای انقلاب اسلامی در دزفول همچون شهید سبحانی ، شهید صفری و شهید دانش ما را در ابتدا با جلسات قرئت قران ، انجمن دانشوران و با آموزه های قرآنی آشنا می سا ختند و روش حرکت  در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را با معیارهای فرهنگی وارزشی به ما مِی آموختند .

مبارزان انقلاب به تبعیت از امام راحل مبارزه مسلحانه را قبول نداشتند

وی با اشاره به اینکه پایه فعالیت های مبارزین در دزفول  در دوران شاه فرهنگی بود گفت: مبارزان انقلاب به تبعیت از امام راحل مبارزه مسلحانه را قبول نداشتند بهمین خاطر گاهی بر خی از بچه ها با نوشتن یک مرگ بر شاه بر دیوار ویا بلند نشدن در برابر سرود رژیم شاه چند سال روانه زندان می شدند .

شناخت شهدای انقلاب ریشه در تاریخ دارد

yadvareshohada.mosala00013

دکترمحمد رضا  سنگری سخنران  دیگر این همایش بود این نویسنده عاشورایی درابتدا به تبیین شناخت انقلاب اسلامی وشهدا از منظر تاریخ پرداخت وگفت:  شهدای انقلاب ریشه در تاریخ دارد وشناخت تاریخ با ریشه تمدن بیش از ۵۰۰۰ سال در شهرستان دزفول نشان از عطر نفس انبیاء وعلما در این منطقه کهف المومنین است.

آیت اله قاضی (ره) شخصیتی  نورانی و مبارز

این نویسنده و  استاد دانشگاه با تاکید به نفس گرم علما وبزرگان در این شهرستان گفت: دیدار با چهره نورانی آیت اله قاضی (ره)  چه در دوران انقلاب ودر دوران دفاع مقدس برای بنده فراموش ناشدنی است .

از ترویج وتفکر شهدا دربین نسل جوان نباید غفلت کرد

وی  با تکریم از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد:  دربرابر ترویج وتفکر شهدا ومعرفی آنان به نسل جوان نباید غفلت کرد ونسل جدید نیازمند شناخت  فعالیت های شهدای خود در دوران مبارزه ورزم خود چه در دوران انقلاب وچه در دفاع مقدس هستند ووظیفه اهل قلم است که در ضبط ونشر این آثار ماندگار قدم بر دارد .

،مداحی “کربلایی برادر محمد الیاسی” و تجلیل از خانواده  های معزز  شهدای انقلاب اسلامی  ورونمایی ازکتاب جدید دکتر سنگری از دیگر بخش های این همایش با شکوه  بود.

 yadvareshohada.mosala00007yadvareshohada.mosala00008yadvareshohada.mosala00009yadvareshohada.mosala00016yadvareshohada.mosala00017yadvareshohada.mosala00001yadvareshohada.mosala00003yadvareshohada.mosala00005

 

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا