» بازدید امروز: 45
» بازدید دیروز: 202
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 5931

اسرائیل در سرازیری انزوا

زمامداران رژیم صهیونیستی و گروه های افراطی و جنگ طلب در هیئت حاکمه امریکا منتظر فرصتی هستند تا از انزوای رو به تزاید کنونی که دچار آن شده اند رهایی یابند و در این زمینه چشم امیدشان به تندروهای احتمالی در طرف مقابل یعنی ایران است تا بهانه لازم و مقبولیت بین المللی را برای آن ها فراهم کند.

این روزها زمامداران رژیم صهیونیستی نگران وضعیت بین المللی خود هستند. آن ها احساس می کنند که در آستانه مرحله جدیدی از انزوای سیاسی در سطح جهانی قرار گرفته اند. اسرائیل در چنین حالتی برخی از اهرم های فشار خود بر امریکا بویژه باراک اوباما را از دست می دهد. گفتمان آشتی جویانه و معتدل حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران که همزمان مبتنی بر حفظ ارزش ها و دفاع از منافع و امنیت ملی و اسلامی کشورمان است، گفتمان تندروانه و ستیزه جویانه اسرائیل و حامیان ستیزه جو و جنگ طلب آن در هیئت حاکمه امریکا را دچار بحران و انفعال کرده است. مهمترین هم پیمان منطقه ای اسرائیل یعنی عربستان نیز دچار انفعال شده و پس از شکست پروژه حمله نظامی امریکا به سوریه و تقویت راه حل های مسالمت جویانه برای بحران این کشور به نوعی درون خود خزیده است.
یک تحلیل گر سیاسی اسرائیلی با اشاره به درخشش ستاره رئیس جمهور جدید ایران در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل و اوج این درخشش در گفتگو با شبکه سی ان ان امریکا در تبیین موضع ایران در زمینه هولوکاست و در پیام روحانی خطاب به مردم امریکا به زبان انگلیسی، گفت روحانی اسرائیل را به سمت انزوا سوق داده و بساط را از زیر پای آن کشیده و سمت و سوی جدیدی را در تعامل جهانی مطرح ساخته است. رویکرد جهانی هماکنون به رغم ناخوشایندی اسرائیل، به سمت گفتگو و تعامل مثبت و مذاکره است.
به نظر این تحلیل گر سیاسی اسرائیلی هماینک بنیامین نتنیاهو در انزوا به سر می برد چرا که همه توجه ها به سمت طرف ایرانی و گفتگوهای فیمابین آن هاست. نتنیاهو الان مأموریت بسیار سخت و به غایت صعبی در پیش دارد تا بتواند غرب را به رعایت و حفظ خطوط قرمز خود در ارتباط با ایران قانع کند، خصوصا که بین خطوط قرمز و مطالبات اسرائیل با خطوط قرمز و مطالبات مجموعه ۵+۱ فاصله زیادی وجود دارد و روند تحولات در جهت منافع اسرائیل حرکت نمی کند. به نظر تحلیل گر اسرائیلی، اقدام اوباما در مقایسه کردن مذاکرات هسته ای ایران با مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها در سخنرانی خود، برای اسرائیلی ها سخت و ناخوشایند و مصیبت بار است ولی چاره ای جز تحمل آن را ندارند..
از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرچه بیشتر برای سیاه نمایی چهره رئیس جمهور ایران دست و پا زده و تلاش می کند، بیشتر خود را منزوی می سازد، خصوصا ریاکارانه خواندن اظهارات روحانی در نشست مجمع عمومی و یا توصیف رئیس جمهور ایران با تمثیل های اهانت آمیز همچون گرگ در لباس میش که قصد دارد با ظاهری آرام و کلماتی اطمینان بخش تحریم های بین المللی را سست کند، با استقبال جامعه بین المللی مواجه نشده و موقعیت اسرائیل را نزد افکارعمومی بیش از پیش ضعیف کرده است.
آن چه که بر روند منزوی سازی رژیم صهیونیستی افزوده است، تحولات بحران سوریه و تن دادن به کنترل بین المللی بر سلاح شیمیایی این کشور و پیوستن آن به کنوانسیون بین المللی خلع سلاح شیمیایی است که بلافاصله خطر سلاح های هسته ای اسرائیل و ضرورت پیوستن وی را به سازمان جهانی انرژی اتمی بصورت جدی مطرح و فشارهای تازه ای را متوجه این رژیم و زمامداران آن کرده است. قطعا عبور بسلامت از این مرحله برای اسرائیل اگر در کوتاه مدت هم میسر باشد در میان مدت و درازمدت امکانپذیر نیست. این موضوع همچنین به اهرم فشاری بر امریکا از طرف روسیه برای کاهش فشار های روانی و بهانه گیری های واشنگتن از سوریه در زمینه سرعت خلع سلاح تبدیل شده و عملا پرونده سلاح هسته ای اسرائیل را باز نگه می دارد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اسراییل را مسئول انتشار و استفاده از سلاح های غیرمتعارف در منطقه خاورمیانه خوانده و گفته است که تسلیحات شیمیایی سوریه در پاسخ به سلاح های هسته ای اسراییل ساخته شده است. در عین حال زمامداران رژیم صهیونیستی و گروه های افراطی و جنگ طلب در هیئت حاکمه امریکا منتظر فرصتی هستند تا از انزوای رو به تزاید کنونی که دچار آن شده اند رهایی یابند و در این زمینه چشم امیدشان به تندروهای احتمالی در طرف مقابل است تا بهانه لازم و مقبولیت بین المللی را برای آن ها فراهم کند.
البته در این زمینه، فعال سازی سیستم گسترده مونیتورینگ رژیم صهیونیستی برای رصد رسانه ها و اظهارات رهبران کشور مان و کاربرد شیوه تحریف در ترجمه و نقل اخبار تحریف شده و دروغ و شبه دروغ، با استفاده از امپراتوری رسانه ای منطقه ای و بین المللی صهیونیستی و همپیمانان عربی آن ها، یکی از مهمترین موضوعات مورد اهتمام این جریان است. 

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا