» بازدید امروز: 131
» بازدید دیروز: 119
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 935

سخنان محسن رضایی در یادواره شهدای منصورون در کاشان؛

بخش مهمی از امر به معروف و نهی از منکر مربوط به نظارت همگانی مردم بر حکومت و تقاضی پاسخگو بودن حکومت است و اینکه حکومت اسلامی تشکیل شده، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را از عهده افراد بر نمی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ ترين عاملي است كه مي‌تواند تضمین کننده پیمودن باقیمانده راه انقلاب و تحقق اهداف آن باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منصورون، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب در يادواره شهداي منصورون در کاشان افزود: گروه منصورون مبارزان واقعي و ناب اسلامي بودند كه در كوران انحرافات و با سنين كم، مسير دين را درست فهميدند و از مسير اسلام منحرف نشدند.

عضو ارشد گروه انقلابی منصورون افزود: اين امر ريشه در خودسازي آنها دارد چرا كه اين مبارزان دريافته بودند كه پيش از آنكه ديگران را دعوت به دينداري كنند، بايد خود مسلمان واقعي باشند و بدون ساختن فرد، نمی توان به جامعه سازی پرداخت.

رضایی تصریح کرد: تاثير اين خودسازي به گونه اي است كه بازماندگان اين گروه مبارز هنوز در خط امام هستند و معتقدند رعايت اصول امام رمز حفظ انقلاب و جلوگيري از انحراف آن است.

وی افزود: مسير امام روشن است و کسی نمي‌توان ادعاي اسلام داشته باشد و روحانيت را تضعيف كند یا منطق مبارزه با امریکا را زیر سوال ببرد یا این اصل را که با هدف تقویت قرآن و اسلام پیگیری می شود، به طرز دلخواه مورد تفسیر قرار دهد و به تفسیر غیر واقعی خود اصالت ببخشد.

وی به سه نهضت قبل از انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: سه نهضت مشروطه، ملي شدن صنعت نفت و 15 خرداد قبل از انقلاب اسلامی اتفاق افتادند كه عمر طولاني نداشتند.

وي رمز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی را رهبری امام خمینی و مجاهدت شهدا عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه در ادامه مبارزات ملت ایران دو حركت انحرافي التقاطیون و قائدين ظهور کردند، افزود: عده‌اي از مبارزين و متدين‌ها در ميانه راه منحرف شدند كه مجاهدين خلق و منافقان از آن جمله هستند. همچنین گروهی از مبارزین و متدین ها دچار ياس و نااميدي شدند و اینها كساني بودند كه با پرچم دين از مبارزه فرار می كردند و به بهانه انتظار براي فرج امام زمان(عج)، دست از مبارزه كشيدند و امام زمان(عج) را که رمز پویایی اسلام است به عامل رکود تبدیل کردند و به قائدين معروف شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال، آزادي، مردم‌سالاري، جمهوري اسلامي و اقتدار را از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: به بركت انقلاب اسلامي، ايران از نظر سياسي امنيتي و دفاعي قدرت اول در منطقه و جزو ده قدرت برتر جهان است.

وي ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه این است که كسب اين قدرت با تكيه بر ابرقدرت‌ها به وجود نيامده است بلكه شهدا بنيانگذار اين اقتدار بودند و امروز به بركت خون آنها بخشي از آرمان‌هاي ملت ايران به ویژه در حوزه سیاسی، دفاعی و امنیتی تحقق يافته است.

محسن رضایی با اشاره به ناکامی ها و نارسایی های نظام مدیریتی کشور به ویژه در حوزه های اقتصادي و صنعتي و تجاری، گفت: در اين حوزه ها بر خلاف بخش سیاسی، امنيتي و دفاعي، در مسير امام و شهدا حركت نكرديم وگرنه امروز در بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي و اقتصادي نيز شاهد تحولات قابل توجهي بوديم.

وی به دستاوردهای بزرگ دانشمندان کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد بومی شدن تکنولوژی ساخت و پرتاب ماهواره هستیم و این یکی از مواردی است که موفقیت های تکنولوژیکی فرزندان ملت در طول دفاع مقدس در زمینه ای دیگر بسط یافت چرا که هسته اولیه این موفقیت ها در بخش موشکی سپاه و در طول هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از آن نهاده شده بود.

وي اصلی ترین وصیت شهیدان و گوهر حرکت حضرت اباعبدالله(ع) را توجه به فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و افزود: اين فريضه بزرگ‌ترين عاملي است كه امروز مي‌تواند تضمین کننده پیمودن مابقی راه انقلاب باشد و اهداف آن را محقق سازد به شرط آنكه اين فريضه را ذليل نكنيم و آن را به ظواهر محدود نکنیم چرا که در این صورت ظالمان بر جامعه حاکم می شوند.

رضایی تصریح کرد: بخش مهمی از امر به معروف و نهی از منکر مربوط به نظارت همگانی مردم بر حکومت و تقاضی پاسخگو بودن حکومت است و اینکه به برکت انقلاب و خون شهدا حکومت اسلامی تشکیل شده و در راس آن یک فقیه عادل جامع الشرایط که اتفاقاً خلف صالح امام(ره) هم هست قرار دارد، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را از عهده افراد بر نمی دارد.

رضايي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گروه منصورون افزود: نكات مهم و ارزنده‌اي در تاريخچه منصورون و هویت و معرفت این گروه سیاسی – مذهبی وجود دارد كه توجه شایسته ای به این موضوع نشده است.

وي با اشاره به سابقه فرهنگي و مذهبي كاشان و وجود چهره‌هاي برجسته و شاخص از شهدا و فقها در اين شهرستان گفت: بازگويي خاطرات و ويژگي‌هاي شخصيتي اين قهرمانان، بر روشنايي و زيبايي امتيازات خطه دارالمومنين کاشان مي‌افزايد.

پیش از سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر سید اصغر ابن الرسول دبیر یادواره شهدای منصورون در کاشان نیز به تشریح سیره سه تن از شهدای گروه انقلابی منصورون در این شهرستان پرداخت.

گفتني است يادواره شهداي منصورون شهيدان (ویژه گرامیداشت شهیدان مهدي هنردار، محسن حاجي جعفري و احمد فرگاه) پنجشنبه شب با حضور مردم، علاقمندان شهدا و جمعی از یاران و همرزمان شهدای منصورون در مسجد شامخی شهرستان کاشان برگزار شد.

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا