» بازدید امروز: 28
» بازدید دیروز: 202
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 5914

سخنان پدر شهید جهان آرا در مجلس

 چه زمانی می خواهند به خرمشهر برسند، فقط می آیند خرمشهر و حرف می زنند این شهر 25 هزار جوان بیکار دارد 300 دختر در انتظار جهیزیه هستند و می خواهم ببینم می توانم با هزینه 50 جهیزیه به خرمشهر باز گردم.

این سخنان پدر شهید جهان آرا موجب خنده نمایندگان شد، که وی تاکید کرد: آقایان نخندید 
 

مجلس شورای اسلامی امروز با دعوت از امیر دریابان شمخانی و خانواده شهدای فهمیده، جهان آرا و صیاد شیرازی سوم خرداد و روز فتح خرمشهر را گرامی داشت. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس در آغاز جلسه علنی  مراسم گرامی داشت سوم خرداد سال88 را برگزار کردند.

در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس نطق طولانی به مناسبت این روز قرائت کرد و سپس امیر دریابان شمخانی نیز طی سخنانی این روز را گرامی داشت و از رشادت های مدافعان خرمشهر سخن گفت و تقدیر کرد.

سید هدایت جهان آرا پدر شهید جهان آرا نیز با قرار گرفتن پشت تریبون مجلس خطاب به نمایندگان اظهار داشت: خدا به شما لطف کرده و شما را نماینده شهرهایتان قرار داده تا به مردم آن کمک کنید.

وی افزود: خرمشهر، هنوز آب خوردن ندارد، گاز ندارد خرمشهری که ایران را نجات داد هنوز ساخته نشده است.

جهان آرا تاکید کرد: چه زمانی می خواهند به خرمشهر برسند، فقط می آیند خرمشهر و حرف می زنند این شهر 25 هزار جوان بیکار دارد 300 دختر در انتظار جهیزیه هستند و می خواهم ببینم می توانم با هزینه 50 جهیزیه به خرمشهر باز گردم.

این سخنان پدر شهید جهان آرا موجب خنده نمایندگان شد، که وی تاکید کرد: آقایان نخندید ، باید دست به جیب شوید متوسط هر جهیزیه 600 هزارتومان است به مستضعفان خرمشهرکمک کنید.

جهان آرا با تاکید براینکه مدافعان خرمشهر کاری کردند که همه دنیا حیران هستند، گفت: عراقی ها کسانی هستند که بچه های امام حسین (ع) را شهید کردند و امروز ما خرمشهر را ول کردیم آن وقت به آنها کمک می کنیم که همان ها پدر ما را در آورده اند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: شما نمایندگان به دولت فشار آورید تا خرمشهر را آباد کند.

پس از پایان سخنان پدر شهید جهان آرا، علی لاریجانی رئیس مجلس با دعوت از فرزند شهید صیاد شیرازی، پدر شهید فهمیده و پدر شهید جهان آرا به جایگاه هیئت رئیسه علاوه بر تقدیم لوح تقدیر و یادبود با آنان عکس یادگاری گرفت.

اکثر نمایندگان در جلسه علنی امروز چفیه بر گردن داشتند.

 لوح تقدیر مشکل مردم خرمشهر را حل خواهد کرد

ناشناس

|پاسخ

 سخنان پدر شهيد بزرگوار جهان آرا آنقدر ساده بي پرده و صادقانه بوده است ، كه فهم آن فقط دلي صادق مي خواهد.
اي كاش بجاي آنكه چفيه را بر گردن مي نهاديم بر دلهايمان مي نهاديم .
چفيه بر گردن نهادن سمبل ديني است كه شهدا بر گردن ما دارند.

ناشناس0

پاسخ

 نه تنها خرمشهر و آبادان بلکه اکثر شهرهاي خوزستان بخصوص انهايي که در تير رس مستقيم بودند وضعيتي بهتر ندارد

ناشناس0

پاسخ

 به جای اینکه خون گریه کنند، می خندند...

ناشناس

|0

پاسخ

 سلام
الان متوجه میشم چرا جهان آرا جهان آرا شده!
چون یه همچین بزرگواری پدرش بوده

ناشناس

 کاش برسد روزی که در سالروز "آزادسازی" خرمشهر شاهد جشن "آبادسازی" این شهر عزیز نیز باشیم.

ناشناس

پاسخ

 آیا ما خانواده شهدا را تا وقتی حرفی نمی زنند گرامی می داریم؟ و وقتی درخواستی (آنهم نه برای خودشان بلکه برای مردم) مطرح می کنند به آنها می خندیم؟؟

ناشناس

|0

پاسخ

 به درد و خواسته اين پدر شيهد بزرگوار برسيد لوح تقدير و عكس يادگاري كه جهيزيه يا آباداني خرمشهر نميشه والا گريه داره نه خنده ؟.....

ناشناس

پاسخ

 باز هم عکس يادگاري گرفتن به جاي گوش دادن و عمل کردن به حرف اين بندگان خدا

ناشناس

پاسخ

 وا اسفا ...شايد درد ندارند.شهيد ندارند ........

پاسخ

 بايد جمله اي از رهبري كه در ديدار از يك نمايشگاه هنري بيان فرمودند بگويم.ايشان فرمودند يا يك كار را نكنيد يا اگر انجام ميدهيد با شكوه انجام دهيد و حرفه اي اما ما چه كرده ايم در سينما كه فقط چند فيلم به اصطلاح معنا گرا كه بيننده خوابش گرفته.. كي توانستيم حماسه مقاومت را به تصوير بكشيم ببينيد شوروي نبرد با المان را چگونه به تصوير كشيد براي نمونه يك فيلم حماسي به نام نبرد مسكو ساخت كه اولا روايت دقيق تاريخ بود و بعد از ام تحسين بيننده خارجي را بر مي انگيزد
در پاسداشت شهدا چه كرده ايم جز اسم چند خيابان و قبرستانهاي دور افتاده ببينيد در تمام دنيا نمادهاي با شكوهي دارند كه تحسين بر انگيز است نماد سرباز گمنام كه تن شهداي گمنام با شكوه در انجا دفع ميشود اما ما چه كرديم ؟گمناماني كه نام ايران برايشان برازندست اميدوارم اين متن را چاپ كنيد تا شايد تاكيد ميكنم شايد كسي ديد و كاري كرد

پاسخ

 چفیه چه مشکلی ازمردم محروم خوزستان وخرمشهرراحل می کند؟بایدهمت کنند دینشان رابه خوزستان اداکنند.

ناشناس

پاسخ

 احسنت احسنت بر پدر این شهید عزیز بزرگوار واقعا حرف دل ما رو زدی.واقعا لذت بردم.اگه چند نفر این طوری حرف میزدن الان وضع خوزستان این طوری نبود.ما به کشور های دیگه چقدر کمک میکنیم ولی متاسفانه تو کشور خودمون کسی نیست که به فریادمون برسه.

ناشناس

پاسخ

 غيرت و شجاعت جوانان نسل گذشته ايران و مردم مقاوم شهرهاي مرزي و بويژه خوزستان فراموش شده است

ناشناس

 

 کو گوش شنوا؟!

پاسخ

 کلاس اول یا دوم راهنمایی بودم. توی یکی از محله ها تهرون، تو کوچه با بچه ها فوتبال بازی میکردیم که از رادیوی یه ماشین شنیدم که "خرمشهر شهر خون آزاد گشت" دویدم توی خونه و به مادر و خواهرم خبر رو گفتم که همگی از خوشحالی شروع به گریه کردیم . . . خوشحال بودیم . اما بعد از چند دقیقه یاد پدرم افتادیم... اون الان حالش چطوره؟! ... نکنه براش اتفاقی افتاده باشه؟!... و تا آخرین روزهای دفاع مقدس خانواده ما بعد از هر عملیات خوشخال میشدن ولی بعدش نگران پدر و بعدها هم نگران من، که حالا نکنه تو این عملیات . . .
حالا مدتها گذشته و من هم علیرغم تمام سختیهای ناشی از مجروحیت شیمیایی، ادامه تحصیل دادم و بالاخره یه جا استخدام شدم. اما پدر با تمام خستگی و پیری همچنان دستفروشی میکنه تا روزی همون روز رو دربیاره و شاکر حضرت دوست...
هنوز هم که هنوزه چون درحال حاضر مسئولیتی نداره و یا نمیدونم . . .، هیچکی ازش یادی هم نمیکنه که روزی این پیرمرد سردار جنگ بوده؛ فرمانده بوده و ...

 

پاسخ

 ای کاش نمایندگان به جای انداختن چفیه بر گردن کمی فکر می کردند و برای آبادی خرمشهر و زودن آثار جنگ از چهره آن تلاش می کردند.

ناشناس

پاسخ

 احسنت به پدر شهيد جهان آرا

ناشناس

پاسخ

 پدر جان
پدر فرزندي که نام او و شنيدن نام او اشک در ديگانم جاري مي ساز .
فداي اين دل پاک تو که براي هزينه 50 جهيزيه خنده ها را تحمل ميکني
پدر جان من نه بسيجي هستم نه يک مذهبي نه لا قيد نه لا مذهب ،​من يک ايرانيم يک ايراني آزاد که آزاديم را مديون خون دل فرزند تو تا آخرين گلوله در آن شهر در ان خونين شهرم
پدر جان ،​دل فرزند تو از اين همه بي رحمي چاک چاک است اگر فرزندت اکنون نيست بدان عشق او عشق به ميهن او دل من را آتش ميزند
هر وقت نام محمد جهان آرا را ميشنوم بي اختيار ياد خاطره هاي پدرم از مقاومت عزيز تريت عزيزانم با هيچ امکانات مي افتم
پدر جان غضه نخور ....

ناشناس

پاسخ

 به قول پدر شهيد چه كارهايي انجام داده ايم ؟ ملاك اين است نه يك چفيه برگردن داشتن . آنان با چفيه كه به جنگ با دشمن نرفتند كه ؟ با پوست و گوشتشان رفتن . ميدانيم يا نه ؟همه ما مديون خون سرخ شهدايمان هستيم . می‌دانیم كه چكار داريم مي كنيم يا نه ؟



 

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا