» بازدید امروز: 180
» بازدید دیروز: 17
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 5864

یادی از سید کاظم نعمت زاده وشهیدانش

 سید کاظم نعمت زاده معلم قرآن ومجاهد فی سبیل الله که همراه با شهدای انقلاب اسلامی منصورون زحمت کشید وپس از انقلاب نیز در کنار ضعفا ودرد ورنج آنها در خرمشهر ایستاد ودرسازندگی شهر در جهاد سازندگی وشورای شهر وخدمت فرهنگی به مردم وبه ویژه جوانان همت گماشت وبرسرپیمان وعهد خود با خدایش در مسجد جامع خرمشهر جان به جانان تسلیم کرد خداوند باسه برادر شهیدش سیدعلی اکبر وسیداحمد وسید حسین که مظلوم هم هستند که جنازه برخی از انها نیز بدست نیامد ونامی از آنها نیست محشورشان کند

 ايثارگر سال‌هاي دفاع مقدس مرحوم سيد كاظم نعمت‌زاده و سه برادر شهیدان نعمت زاده

طي مراسمي در مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر ياد و خاطره فرمانده جهاد سازندگي خرمشهر در دوران دفاع مقدس، رزمنده ايثارگر مرحوم سيدكاظم نعمت‌زاده، معلم قرآن و از پيشگامان نهضت اسلامي در شهر خرمشهر و سه برادر شهيدش تجليل به عمل آورد. 

به گزارش ايسنا، در اين مراسم، از شهيد سيد احمد نعمت‌زاده كه در روزهاي مقاومت خرمشهر شهيد و مفقودالاثر شد، شهيد علي‌اكبر نعمت‌زاده كه در عمليات آزاداسازي خرمشهر (بيت‌المقدس) و شهيد حسين نعمت‌زاده كه در كربلاي فكه شربت شهادت نوشيد نيز تجليل و ياد و خاطره اين حماسه‌سازان در آستانه سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي گرامي داشته شد. 

نادر دريابان، مدير مركز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر در اين مراسم با اشاره به زندگي سراسر مبارزه مرحوم سيد كاظم نعمت‌زاده گفت: اين معلم قرآن از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در مسجد خراساني‌هاي خرمشهر با برپايي كلاس‌هاي نهج‌البلاغه زمينه‌ساز انس نوجوانان و جوانان خرمشهري با تعاليم انسان‌ساز اسلام و نهضت امام خميني (ره) شد. 

وي افزود: مرحوم نعمت‌زاده و برادران شهيدش الگوهاي سرافراز حماسه مقاومت و آزادي خرمشهر هستند. 
وي به سال‌هاي معلمي مرحوم نعمت‌زاده در كردستان و در آن زمان كه ضدانقلاب كردستان عزيز را صحنه‌ تاخت‌وتاز نظامي و فرهنگي خود ساخته بود اشاره كرد و گفت: مرحوم نعمت‌زاده پس از آزادسازي خرمشهر بار ديگر به زادگاه خويش بازگشت و مسووليت جهاد سازندگي خرمشهر و امدادرساني به جبهه‌ها را در خط مقدم خرمشهر به عهده گرفت. پس از پايان جنگ نيز مرحوم نعمت‌زاده با قرار گرفتن در مسووليت آموزش و پرورش خرمشهر و همچنين رياست شوراي شهر اين شهر در جهت برقراري الگوهاي اسلامي و قرآني در خرمشهر قهرمان گام برداشت. كلاس‌هاي قرآن او در مسجد جامع و جمع كردن كودكان و نوجوانان خرمشهر در سنگر اول مقاومت و پيروزي خرمشهر يادگار اين معلم قرآن است. 

دريابان با اشاره به دست‌نوشته‌هاي مرحوم نعمت‌زاده گفت: اين دست‌نوشته‌ها نشان از روح لطيف او و نگاه عميق او و مكتب انسان‌ساز اسلام دارد. 

وي با تجليل از ايثارگري‌هاي خانواده‌هاي شهيدان نعمت‌زاده و جهان‌آرا گفت: اين دو خانواده چندين شهيد تقديم انقلاب كردند كه گل سرسبد آن‌ها شهيد جهان‌آرا است. 
مرحوم سيد كاظم نعمت‌زاده در سال 1383 درحالي كه براي نماز مغرب خود را آماده مي‌ساخت در شبستان مسجد جامع همان‌جايي كه در آن آموزش قرآن به كودكان و نوجوانان مي‌داد دعوت حق را لبيك گفت. 

 


 

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا