» بازدید امروز: 8
» بازدید دیروز: 319
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 693

یاد شهید صدرالله فنی را گرامی بداریم

شروع جنگ در سال 59 باعث شد که اکثریت اعضای  گروه منصورون به جبهه های نبرد بپیوندند و

 در جریان این حماسه آفرینی ها شهید اسماعیل دقایقی (بنیانگذار و فرمانده لشکر 9 بدر)، شهید سید محمدعلی جهان آرا (بنیانگذار و فرمانده سپاه خرمشهر)، شهید مجید بقایی (جانشین فرماندهی قوای زمینی سپاه) و دهها نفر دیگر از اعضای فعال و مؤثر منصورون به شهادت رسیدند.

از دیگر سرداران بهبهانی عضو این گروه میتوان به سردار شهيد صدرالله فني ( فرمانده قرارگاه فجر)، سردار شهيد حبيب الله شمایلی( جانشين فرماندهي لشكر 7 وليعصر(

اشاره نمود.

در پایان بخشی از سخنان محسن رضایی در مورد شهید صدرالله فنی :  :

بعد از وقوع انقلاب اسلامی در عراق، بی شک نام و تصویر دو چهره مبارک بر تابلوها و سر در ورودی شهرهای عراق نقش خواهد بست؛ شهید صدرالله فنی و شهید اسماعیل دقایقی. و ما چشم انتظار آن روز می مانیم. شهید صدرالله فنی از اعضای فعال گروه منصورون و از سرداران گمنام دفاع مقدس است. گمنامی در میان گمنامان. او از مصادیق «مجهولون فی الارض و معروفون فی السماء» است و لقب سرباز گمنام امام زمان (عج) شایسته اوست. 

»»» شهید صدرالله فنی در سال 1334 در خانواده ای مذهبی و خادم اهل بیت عصمت (علیهم السلام) در استان خوزستان و شهرستان بهبهان به دنیا آمد. در کنار تحصیلات مدرسه به مکتبخانه «ملا ولی خان» رفت تا از چشمه جوشان قرآن و معارف دینی، روح خود را سیراب می کرد.

شهید صدرالله فنی با طراحی و هدایت هفتاد تا هشتاد عملیات در اشکال گوناگون جنگ های نامنظم در مناطق میانی و جنوبی عراق، شعله های نهضت های شیعی را فروزان کرد تا سازمان های جهادی و مبارزاتی عراق مأیوس نشوند و از پای ننشینند. این حرکت پویا، نور امید را در دل های مردم آن خطه زنده کرد.

زندگی نامه شهید صدرالله فنی

صدرالله در سال 1334 در خانواده ای مذهبی و مانوس با ذکر اهل بیت عصمت (ع) در شهر شهید پرور بهبهان بدنیا آمد او از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود واز مسجد ومکتب خانه نیز بهره زیادی برده بود، صدرالله پس از اخذ دیپلم ریاضی به دانشگاه شیراز راه یافت و از آنجا که همواره مدافع مظلومان و ستیز با ستمگران و زورگویان بود بـه گروه چریکی منصورون که شهدای والامقامی همچون شهید بقایی ، دقایقی ، شمایلی ویادگاران جنگ تحمیلی همچون محسن رضایی وشمخانی پیوست و فعالیت خود را برعلیه نظام ستمشاهی بصورت جدی شروع کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه سخت علیه گروه های ضد انقلاب وسپس در جنگ تحمیلی نیز با تجارب خوب و داشته ها و پشتوانه علمی ، مدیریتی و معنوی در سمت های مختلف فرماندهی مشغول بکار بود تا اینکه با نگرش وآینده نگری عمیقی بکارگیری افراد مستعد عراقی از جمله( پناهندگان ، رانده شدگان و اسیرانی که خواهان مبارزه علیه دولت عراق بودند) راجـذب نمایند .

لذا قرارگاه رمضان وسپس لشکر بـدر را در استان خوزستان راه اندازی کرد وبا دیگر نیروهایش بارها با گذشتن از جان خود و روبرو شدن با سخت ترین شرایط جنگی برای کسب اطلاعات وجذب افراد و انجام عملیات وهمچنین کمک به مردم مظلوم عراقی وارد کشور عراق شدند وبا تلاش و مجاهدتهای فراوانی این ماموریت خطیر را انجام دادند .

صدرالله فنی در حین بازگشت از یک ماموریت مرزی در جنوب غربی کشور در تاریخ 25/10/66 بشهادت رسید. (( روحش شاد وراهش پر رهرو باد))

شهید صدرالله فنی

خاطرات شهید مهندس فنی

مشق شب

یکی از بستگانش از دوران کودکی صدرالله چنین حکایت می کرد که:روزی او را در حال نوشتن دیدم.به دفترش که نگریستم,متوجه شدم که مشق شب گذشته خود را پاک کرده و در همان صفحه به نگارش مشق فردایش مشغول است.این ماجرا گویای چه چیزی جز زندگی درویشانه همراه با قناعت و عزت نفس است؟:

درس و بیداری

من(خواهر شهید)کلاس چهارم دبیرستان(در نظام قدیم) بودم و او کلاس ششم,یعنی سال آخر.وی تا نیمه شب کنار بلواری در کوچه مان قدم می زد و درس می خواند.می گفتم:چرا در خانه درس نمی خوانی؟می گفت:خانه جای شماست.اگر من اینجا درس بخوانم تو کجا مطالعه میکنی؟شما میخواهید قدم بزنید و من مزاحمتان نمی شوم.بعضی وقتها که دیگر نیمه شب بود و من تاب بیداری بیشتر نداشتم صدایش میزدم و میگفتم:صدرالله چیزی احتیاج نداری؟بیا و در منزل درس بخوان که من میخواهم استراحت کنم.گاه گاهی تا صبح بیدار بود وبا شور و اشتیاق درس می خواند.از این رو دیپلم ریاضی را با معدل بالایی دریافت نمود سپس به دانشگاه شیراز راه یافت.

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا