» بازدید امروز: 136
» بازدید دیروز: 17
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 5820

لزوم تجدید نظر دررفتار روحانیت

 بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن گونه که باید علاقه‌ای به ما ندارند و باید مدنظر داشت که ایمان و عمل و صالح باعث محبوبیت افراد می‌شود لذا باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین "محسن قرائتی" شامگاه 25 آذرماه در نشست با احزاب سیاسی استان کرمان با بیان این مطلب که در مشترکات با غیر مسلمانان نیز می‌توانیم کار کنیم، اظهار کرد: تاریخ اسلام نشان داده که می توان با کفار نیز شریک شد که مصداق عینی آن همکاری پیامبر اکرم(ص) با مشرکان در ظلم نکردن به مظلومین بود.

 

وی به همکاری با یهودیان و مسیحیان اشاره و در این باره به آیه ای از قرآن استناد کرد و گفت: مشترکات بین شیعه و سنی و بین بچه شیعه‌ها هم زیاد است. تنها در ۱۰ درصد موارد اختلاف داریم اما ۹۰ درصد مشترکات را به خاطر این 10 درصد خنثی می‌کند؛ بنابراین کسی که می‌خواهد روی عقاید مردم اثر بگذارد نباید از اول  بگوید این خطی و آن خطی است لذا خیلی‌ها که سابقه جبهه و ... دارند نمی‌توانند اثرگذار باشند، زیرا رنگی شده‌اند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این مطلب که برخی‌ها بی‌رحمانه انتقاد می‌کنند، اظهار کرد: اگر خدا از شراب انتقاد می‌کند، به منافع شراب نیز می‌پردازد اما در پایان می‌فرمایند که مضرات آن بیشتر از منافع آن است.

 

وی با بیان اینکه محبت و غضب انسان را از عدالت می‌اندازد، تصریح کرد: در دین مبین اسلام همواره تاکید شده که حق را بگو حتی اگر به ضرر مادر و پدر تو شود. همچنین باید مدنظر داشت که چیزی که نفس در آن باشد، باطل است.

 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی با بیان این مطلب که خط بازی‌ها انسان را منحرف می‌کند و این به دلیل علاقه به حزب خود یا تنفر از حزب دیگری می‌باشد، عنوان کرد: خیلی از عبادات ما به جایی بند نیست.

 

وی بر لزوم تحقیق در راستی بودن مسایل تاکید کرد و خطاب به رسانه های استان و کشور گفت: هر خبری را منتشر نکنید و باید اخبار را به اهل تشخیص بدهید تا از صحت آن مطمئن و سپس آن را منتشر کنید لذا حتی باید در خبرهای که از فرد عادل می‌شنوید، نیز تحقیق کنید.

 

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه 500 آیه قرآن سیاسی است، بیان کرد: برخی از ما فهم درستی از اسلام نداریم. سوءظن حرام است و خیلی از ماها در مسایلی که هیچ سودی ندارد دین فروشی می‌کنیم و حق و نا حق می‌کنیم. اگر فردی خط سیاسیش با ما متفاوت است، دلیل بر فاسق بودن او نیست.

 

وی بر لزوم مبنا داشتن کارهایمان تاکید کرد و ادامه داد: ما متاسفانه آلوده دنیوی شده‌ایم در صورتی‌که کارها باید برای خدا باشد نه به خاطر موقعیت افراد باشد. بدانید که دیر یا زود پرده‌ها کنار می روند و مشخص می‌شود که دستانمان خالی است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از رواج مسایل بی مبنا در جامعه، عنوان کرد: بسیاری از کارها خیر است اما اگر جای آن عوض شود دیگر خیر نیست. متاسفانه ما اسلام را درست نفهمیدیم و شاهد هستیم این روزها نذر، هیئت، سلام و ... قاطی شده است و حتی در مسایل عمومی نیز خط بازی می‌کنیم اما همه چیز خط سیاسی نیست بلکه خط اخلاقی است.

 

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: محل تبلیغات در جای مشخص باید انجام شود و نباید تبلیغات به‌گونه‌ای باشد که به بیت‌المال و مردم آسیب برساند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این مطلب که به امام راحل پیشنهاد دادم که در صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه نماینده داشته باشید، اظهار کرد: اینکه مملکت ما قفل شده است به این دلیل است که بسیاری از کتاب‌های دانشگاه و آموزش و پرورش بی‌فایده شده و حتی بسیاری از درس‌های که ما می‌خوانیم علم مفید نیست و فارغ‌التحصیلان ما مهارت لازم را ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نسل جدید دیگر آن گونه که باید علاقه‌ای به ما ندارد و باید مدنظر داشت که ایمان و عمل و صالح باعث محبوبیت افراد می‌شود لذا باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم.

 

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا