» بازدید امروز: 13
» بازدید دیروز: 183
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 1668

دین دشمنی یادین مهربانی

 

کدام گزینه؟ دین دشمنی یا دین مهربانی؟

امروزه دین و مذهب ابزاری برای دشمنی و کینه توزی شده است یا حداقل تلاش می شود اینگونه نمایانده شود که دین و مذهب منشأ دشمنی و کینه توزی است.

 

به جنگ های منطقه ای و کشمکش های سیاسی و دعواهای حزبی، رنگ و بوی مذهبی و دینی داده می شود. به نام خدا و دین جنایت های فجیعی در شکل های نفرت برانگیزی صورت می گیرد و تصاویر آن از طریق شبکه های ماهواره ای و یا شبکه عنکبوتی اینترنتی در سراسر جهان منتشر می شود، تا این جنایات به نام خدا و دین ثبت شود و تصویر منفی و مشمئز کننده و وحشت آفرینی از دین و خدا بر اذهان جوانان و افکار عمومی جهان بر جای نهند و راه های توجه و تمایل به دینگرایی و دین و آیین اسلام و رسول رحمت (ص) را به روی آنان ببندند.

در چنین شرایطی که دین و مذهب در معرض اتهام و سیاه نمایی است و عامل جنگ و ویرانی و خونریزی و ترور و وحشت و دشمنی معرفی می شود و مبنایی برای دین گریزی و اسلام هراسی است، باید رهبران دین و جامعه دیندار و نظام دینی کشورمان تلاش کنند تا چهره واقعی دین را که رحمت و محبت و عقلانیت است بیش از پیش در بیان و در عمل به نمایش بگذارند و با ارائه رفتاری متفاوت و بکارگیری گفتمان و ادبیاتی نو و سرتاسر محبت آمیز و جوانگرا، حساب و واقعیت دین و مذاهب را از اسلام ها و مذهب های ساختگی و جعلی که موجب وهن دین و امت و اسلام هراسی و دین گریزی شده اند، جدا کنند.

شرائط کنونی کشور، فضای آشتی ملی و شکل گیری گفتمان جدیدی با عنوان اعتدال و میانه روی در رویکرد داخلی و خارجی فرصت خوبی است که همزمان با آن چهره اسلام رحمت و محبت و همدلی را بیش از پیش در رفتار و گفتار آشکار ساخته و چهره جدیدی از سیمای پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت مودت (ع) را متناسب با نیاز امروز امت اسلامی و جهان بشری به نمایش بگذاریم.

در این میان نقش مراکز و کانون های دینی و مراجع عالیقدر و حوزه های علمیه و رسانه ها در این رویکرد و در هدایت جامعه و الگو سازی در این چارچوب، اهمیت ویژه ای دارد و ایجاد چنین نهضتی و پرچمداری آن را مسئولیتی بر دوش آن ها تعریف می کند تا دین و مذهب بار دیگر به عنوان مهمترین منبع و اصلی ترین کانون امنیت و اطمینان و آرامش فردی و اجتماعی، پناهگاه مردم بویژه نسل جوان شود.

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا