» بازدید امروز: 37
» بازدید دیروز: 19
» افراد آنلاین: 2
» بازدید کل: 4560

بزرگداشت شهید علی جهان آرا

 شهید سید علی جهان آرا یک فرد نبود، بلکه او شجره طیبه ای بود که امتداد داشت، و اهل قلم و اندیشه بود.

مرتضی نعمت زاده بیان کرد: شهید جهان آرا یک فرد نبود، بلکه او امتداد داشت، هم اهل قلم و اندیشه بود. به عبارتی او هم امتداد، عرض و ارتفاع داشت. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مرتضی نعمت زاده، همرزم شهید علی جهان آرا در مراسم روایتی از شهید انقلاب که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شده بود، اظهار کرد: ما امت علم، قلم و اقرا هستیم. متاسفانه جایگاهی که خداوند برای ما تعریف کرده را ارج نمی دهیم و به عهد خود با خداوند وفادار نیستیم. وی در ادامه افزود: همان طوری که شهیدان مانند شهید جهان آرا پیام الهی را دریافت کردند و به دعوت خداوند پاسخ مثبت دادند، باید راه شهدا را ادامه دهیم. نعمت زاده در ادامه به بیانات خداوند در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند با مومنان جان شان را معامله کرده و در مقابل بهشت را به مومنان می دهد. به عبارتی مومنان می کشند در راه خدا یا کشته می شوند در راه پروردگار. شهیدان به ما می آموزند که چگونه زندگی کنیم و بمیریم. همرزم شهید جهان آرا تاکید کرد: مانند افرادی نباشیم که خداوند را فراموش می کنیم. خیلی وقت ها بسیاری از ماها گم می شویم، مانند کودکی که پدر و مادرخود را گم کرده است. یعنی ما انسان ها نمی دانیم که گم شده ایم. به طور مثال به دنبال ماشین ها و خانه های آنچنانی هستیم و خداوند و شهدا را در زندگی فراموش کرده ایم. وی شهید جهان آرا را طیبه دانست و در این باره تصریح کرد: اگر زندگی شهید جهان آرا را خوانده باشید متوجه می شوید که زندگی وی مانند درخت طیبه امتداد دارد. بنابراین شهید جهان آرا یک فرد نبود، بلکه او هم امتداد داشت، هم اهل قلم و اندیشه بود. به عبارتی او هم امتداد، عرض و ارتفاع داشت. شهدایی مانند جهان آرا دیگر در کنار ما نیستند، اما اندیشه های این عزیزان می توانیم به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنیم. گفتنی است، در این مراسم خانواده امامزاده، خاله های شهید جهان آرا، مسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز در مجلس دهم، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و فناوری حضور داشتند.

 

پزشکیان: چرا مسئولان با مردم هم سفره نمی شوند؟/ برخی صبح یک حرفی را می گویند و ظهر آن را دبه می کنند

 

پزشکیان: چرا مسئولان با مردم هم سفره نمی شوند؟/ برخی صبح یک حرفی را می گویند و ظهر آن را دبه می کنند

منتخب مردم تبریز در مجلس دهم گفت: در دوره احمدی نژاد 400 هزار نفر از 600 هزار نفر بدون هیچ آزمون و روند اداری و قانونی استخدام دولت شده اند. پس در این باره این پرسش مطرح می شود که عدالت و انصاف کجاست؟ به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان، منتخب مردم تبریز در مجلس دهم شورای اسلامی در مراسم روایتی از شهید انقلاب (علی جهان آرا) که عصر امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شده بود، بیان کرد: قبل از انقلاب دانشگاه جو خاص خودش را داشت. چه دانشجوی چپ و چه دانشجوی راست معترض به سیاست ها و عملکردهای محمدرضا پهلوی بودند و اعتقاد داشتند که باید فردای بهتری برای خود و فرزندان شان به ارمغان بیاورند،برای همین دست به اعتراض می زدند. وی در ادامه یادآور شد: در دوران دانشجویی خود به خاطر دارم که دانشجویان حتی اجازه نمی دادند که خواننده ای وارد دانشگاه شود و حتی غذاهای سلف سرویس دانشگاه را نمی خوردند. وی با بیان اینکه در دوران محمدرضا پهلوی حجاب داشتن کار هرکسی نبود، تاکید کرد: به یاد دارم بسیاری از آن دانشجوی معترض چه زن و چه مرد در جریان اعتراضات سیاسی نسبت به رژیم شاه شهید شدند یا اینکه در دوران دفاع مقدس جان خودشان را از دست دادند. پزشکیان به راه و مسیر شهدا اشاره کرد و افزود: ما باید مسیر شهدا را ادامه دهیم، چرا که شهیدان بار بسیار سنگینی را بر دوش ما گذاشته اند. بنابراین باید براساس انصاف و عدالت در جامعه رفتار کنیم. می گوییم امام زمان (عج) برای اجرای عدالت و قسط ظهور می کند، یعنی زمانی که ظلم و ستم همه جا را فرا گرفته است. به گفته وی، چقدر بیگانه ایم با آنچه که باید می کردیم، اما انجام ندادیم. این منتخب مردم تبریز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: باید براساس انصاف و لیاقت به افراد پست و مقام دهیم نه اینکه هرکسی را خواستیم رئیس دانشگاه کنیم یا پست و مقام دیگری را به افراد دهیم. چرا که باید براساس انصاف و عدالت با آدم ها رفتار داشته باشیم. وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا جوانان با ما و سیستم موجود

 بیگانه‌اند ،تاکید کرد: متاسفانه اکثر جوانان ایرانی با ما مسئولان غریبه و بیگانه هستند، چرا که ما با جوانان بیگانه شده‌ایم.

پزشکیان در این‌باره اضافه کرد: وقتی مسئولان با جوانان براساس عدالت و انصاف رفتار نکنند، مسلم است که با ما بیگانه خواهند شد.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی به دوران دولت گذشته اشاره کرد و افزود: 400 هزار نفر از 600 هزار نفر بدون هیچ آزمون و روند اداری و قانونی استخدام دولت شده‌اند، پس در این‌باره این پرسش مطرح می‌شود که عدالت و انصاف کجاست؟

او گفت: شهدا جان دادند و شهید شدند تا انصاف و عدالت در جامعه برقرار شود، نه اینکه باندبازی و حزب‌گرایی برای اجرای عدالت در جامعه ایجاد شود.

پزشکیان تاکید کرد: از شهدا خرج می‌کنیم تا در جایگاه و مقام بهتری قرار بگیریم. امروزه همه به دنبال رئیس‌ شدن در مجلس شورای اسلامی هستند، حالا قدرت را در اختیار بگیرند بعدش می‌خواهند چه کنند؟ با این اقدامات خون شهدا را پایمال نکنیم.

وزیر بهداشت دولت خاتمی با اشاره به اینکه بسیاری می‌گویند اگر عضو جریان و گروه و حزب ما باشید به شماها پول، مقام و ثروت خواهد رسید، اما اگر جزئی از ما نباشید هیچ‌چیزی به شما تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید خون شهدا پایمال نشود با مردم براساس عدالت و انصاف رفتار کنید.

پزشکیان در ادامه گفت: در داخل جمهوری اسلامی نمایندگان مجلس، قوه‌قضائیه و دولت سفره خودشان را از مردم جدا کرده‌اند. بر سر سفره‌ای که برای مردم پهن شده است نمی‌نشینند. سوال اینجاست، اگر غذایی که بر سر سفره مردم وجود دارد بد است آشپز را عوض کنید، چرا خودتان با مردم هم‌سفره نمی‌شوید؟

صبح یک حرفی را می‌زنیم و ظهر آن را دبه می‌کنیم، به عبارتی به حرف‌هایی که می‌زنیم پایبند نیستیم. در حالی که برای تمام مشکلات راه‌حل وجود دارد، اما نمی‌خواهیم راه‌حل‌ها را انتخاب کنیم. متاسفانه دسترسی افراد دولتی به درآمدها متفاوت و غیرقابل باور اس
 
 

وزیر بهداشت دولت خاتمی ادامه داد: قوه‌قضائیه، دولت و مجلس برای خودشان بیمه‌های تکمیلی و بیمارستان‌های تخصصی ایجاد کرده‌اند اما نوبت به مردم می‌رسد می‌گویند نداریم. بنابراین ما در مدیریت و سیاست‌گذاری با دو مبحث مهم مواجه هستیم، اولا حرف راست را بزنیم، ثانیا حرف راست و سیاست درست را اجرا کنیم.

پزشکیان اظهار کرد: صبح یک حرفی را می‌زنیم و ظهر آن را دبه می‌کنیم، به عبارتی به حرف‌هایی که می‌زنیم پایبند نیستیم. در حالی که برای تمام مشکلات راه‌حل وجود دارد، اما نمی‌خواهیم راه‌حل‌ها را انتخاب کنیم. متاسفانه دسترسی افراد دولتی به درآمدها متفاوت و غیرقابل باور است. برخی 800 هزار تومان، یک‌میلیون، 15 میلیون، 150 میلیون، 80 میلیون حقوق دریافت می‌کنند. اصلا معلوم نیست عدالت و انصاف کجاست، این موضوع فقط مختص دولت نیست؛ بلکه برخی از مدیران در دستگاه‌های مختلف چنین درآمدهایی دارند. البته این مساله در شرکت‌های خصوصی بدتر از دولتی دیده می‌شود، بنابراین عدالت کجا؟ انصاف کجا؟ خون شهدا کجا؟

...

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا