» بازدید امروز: 29
» بازدید دیروز: 19
» افراد آنلاین: 1
» بازدید کل: 4552

شهید حسن هرمزی

جمعیت منصورون در فاصله زمانی سال های 1351 تا 1357 همگام با ملت ایران و در مبارزه با رژیم وابسته شاه، هشت شهید سرافراز را تقدیم آرمان های دین و ملت کرد: شهید حسن هرمزی از جمله این شهدا است. فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر. همچنین تعدادی از همرزمان شهید حسن هرمزی در منصورون، از جمله شهیدان جهان آرا، بقایی و دقایقی، پس از انقلاب و در جریان حماسه آفرینی های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند که در ادامه با آشنا خواهیم شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انّهم لهم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون
چکیده ی زندگینامه ی برادر شهید حسن هرمزی 

مجاهد شهيد حسن هرمزي، تجسم رنج و كار و ايمان بود. 6 ماهه بود كه مادرش را از دست داد و از خانواده‌اش تنها پدري به يادگار داشت كه او هم پس از شهادتش فوت نمود. 

حسن در كارخانه كار مي‌كرد و سرانجام در راه‌آهن انديمشك سوزن‌بان شد و با اين همه، مطالعه او زياد و شناختش از مسائل بسيار دقيق بود. به طوري كه عده‌اي از دانشجويان نيز كه او را مي‌شناختند تحت‌تاثير قرار داده بود. 

پس از سال‌ها مبارزات مقدماتي و كسب آگاهي‌هاي بيشتر، براي مبارزه مسلحانه به عضويت گروه منصورون درآمد و براي امكان فعاليت بيشتر، اين كارگر مجاهد به اصفهان هجرت كرد و در يكي از خانه‌هاي تيمي گروه منصورون (حصن) به مبارزه خود ادامه داد. 

و سرانجام وقتي در نيمه‌هاي شب، خانه تيمي آنها مورد حمله دژخيمان رژيم قرار گرفت، قاطعانه و مردانه به مقابله پرداخت و با فرياد‌هاي الله‌اكبر و غريو دلاورانه‌اش كه «اگر نزديك شويد همه‌جا را منفجر مي‌كنم»، مزدوران را هراسناك ساخت به طوري كه در پناه قدرت و قاطعيت او يكي از برادران توانست خود را از محاصره جلادان نجات دهد ولي حسن كه اسلحه‌اش نيز از كار افتاده بود مورد رگبار گلوله‌هاي آنان قرار گرفت و در آستانه در، به شهادت رسيد تا آستانه در بهشت فرود آيد. خلوص و رنج و قاطعيت او همیشه در یاد همرزمانش زنده است. 

گرامی باد یاد و راه شهید حسن هرمزی 
انّهم لهم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون
صدق الله العلی العظیم

شهدای منصورون

شهیدغلامحسین صفاتی دزفولی
شهیدکریم رفیعی
شهید سید علی جهان آرا
شهید مهدی هنردار
شهید عزیز صفری
شهید سید نورالدین صفدری
شهید شیخ عبدالحسین سبحانی
شهید حسن هرمزی
شهید اسماعیل دقایقی
شهید سید محمدعلی جهان آرا