بسم الله الرحمن الرحیم
انهم لهم المنصورون و ان جندنا لهم الغالبونن.
آنچه که انگیزه آرمان خواهی این عزیزان بود چیزی جز چاره جویی برای ظلم واستبداد فقر و نکبت فراگیر، و نفوذ و سلطه ی بیگانگان آمریکایی و انگلیسی بر منافع نفتی کشور و تعطیلی احکام الهی و شکست حرمت اهل بیت پیامبر (ص) و معصومین (ع) ، نبود و نیست و تحقق این چاره جویی را تنها در رشد فرهنگ عمومی و تربیت کادر متخصص و متعهد در پرتو یک حکومت الهی به رهبری آن امام فرزانه و جاودانه ، دیدند و پسندیدند. بدنبال تشدید فشارهای پلیسی و مخوف رژیم حاکم و لو رفتن تعدادی از اعضاء ، کادر اصلی منصورون ناچار به انتخاب زندگی مخفی و حسب ضرورت مسلح گردیدند ، و در سال های میانی دهه ی پنجاه توانستند تشکیلات خود را در استانهای تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، فارس و کرمان سازماندهی کرده و دامنه ی جذب و فعالیت جهادی نیروهای خود را کشوری نمایند. در فاصله ی زمانی 51 تا 57 که با رشد آگاهی نسبی مبارزه با رژیم شاه مردمی شد، همگام با ملت غیور ایران شهیدان سرافراز ( عبدالحسین سبحانی ، غلامحسین صفاتی ، مهدی هنردار، کریم رفیعی ، عزیز صفری، سید نورالدین شاه صفدری، سید علی جهان آرا و حسن هرمزی ) را تقدیم اسلام و ایران نمودند. در آستانه ی پیروزی انقلاب با همکاری گروه های مسلمان ( توحیدی صف ، موحدین ) حفاظت از جان امام عزیز را عهده دار و پس از پیروزی و تهدید کشور از سوی رژیم بعث عراق و تطمیع گروههای داخلی از سوی استکبار ، بخشی از گروه با الهام از رهنمودهای امام راحل (ره) به راه اندازی نهاد های انقلابی پرداختند که نقش شهید محمد جهان آرا در کشف و خنثی سازی کودتای نقاب د رپایگاه نوژه ی همدان چشمگیر است. اینان که از سال آغاز مبارزه تا شکل گیری نظام مقدس اسلامی ( 49 تا 59 ) دارای تجربه فعالیت فرهنگی – اجتماعی و سیاسی- امنیتی و نظامی بودند از همان روزهای آغازین جنگ لباس رزم به تن کرده و به جبهه دفاع مقدس پیوستند که شهید دقایقی عزیز ( بنیانگذار و فرمانده لشکر بدر ) شهید سید محمد علی جهان آرا ( بنیانگذار و فرمانده سپاه خرمشهر ) شهید مجید بقائی ( جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه ) و دهها نفر دیگر از اعضاء خود را به مدال شهادت مفتخر و جاوید نمودند. در سالهای پس از حماسه بعنوان چشم بیدار ملت و شهیدان در عرصه های مختلف تصمیم سازی کشور و در سطوح مختلف چه در زمینه اقتصادی و چه فرهنگی و اجتماعی همواره مراقب و صاحب خدمات ارزشمندی بوده اند و با بازخوانی ارزشهای دوران مبارزه و دفاع مقدس در راستای بیرون راندن فقر و بیکاری و تورم و تحقق کامل اهداف و آرمانهای معنوی حضور خود را در صحنه حفظ نموده اند و همه ساله در آستانه ی سالگرد پیروزی انقلاب با برگزاری گردهمائی عمومی و دعوت از خانواده های بازمانده شهیدان عزیز منصورون وهمرزمان به بازخوانی مسیر و آرمانهای نورانی آنان می پردازند. باشد که با یادشان آزادی ، استقلال و عدالت در سایه جمهوری اسلامی را پاس داریم. و اما مسئولیت سنگین و خطیر بازماندگان، اولین و مهمترین وسنگین ترین مسئولیت به دوش نخبگان و بویژه عالمان و مراجع دینی سنگینی می کند چرا که آن شهیدان عزیز با راهبری و ترسیم سیمای نجات بخش اسلام از سوی اینان وارد عرصه ی جهاد و شهادت شدند و اینک نوبت اینهاست که هر جا ذره ای انحراف و خطا و لغزش از مسیر نورانی آنان را احساس کردند فریاد کشیده و آنرا متوقف نموده تا منجر به تغییر و دگرگونی مسیر نشود و به همین جهت سیدالشهدا (ع) در اولین خطبه ی نورانی خود هنگام خروج از مدینه ی جدش علمای جامعه را بعنوان اصلی ترین عامل مقصر برای انحراف توده ها معرفی فرموده است ، لذا بر علما و نخبگان است تا با آگاهی سازی توده های جامعه انحراف را پیشگیری و لغزشها را اصلاح نموده تا نیازمند به قیام و انقلاب و تحمل هزیمت و هزینه ی آن نگردیم. دومین خواست و طلب شهیدان از بازماندگان خود ایجاد ارتباط صحیح و منطقی با نسل جوان و بستر سازی جهت جذب و بکارگیری با رفع مشکلات مادی و معنوی آنان و سپس حل معضلات فرهنگی- اقتصادی و سیاسی جامعه ، به دست با کفایت همانان است که از آرمانهای بلند امام سفر کرده ی ما جوان خواهی و ایجاد تحول اجتماعی بدست جوانان جامعه بود. دیگر خواسته ی شهیدان حراست و پاسداری از قانون اساسی در قالب ایجاد التزام عملی ابتدا برای مسؤولین و رهبران جامعه و سپس برای اقشار آن البته بصورت کامل و شامل و فراگیر نه گزینه ای و ایجاد پازل ناقص که چه بسا تنفر از قانون گرائی و قانون شکنی حاصل همان استعمال گزینشی قوانین است. شهیدان از ما می خواهند تا از تاریخ انقلاب اسلامی که با خونشان مدون شده مراقبت نموده تا حقایق و واقعیات تاریخی تحریف نگشته و حتی عده ای جرأت نکنند که اساساً به حذف و قطعات مهم و سرنوشت ساز تاریخ انقلاب از کتب درسی نظام آموزشی دست زنند که البته رسالت مورخان در این عرصه از همه بیشتر و چشمگیرتر است. شهیدان عزیز درس آموز سعه ی صدر و تحمل مخالف و چه بسا تلطف و محبت به او در راستای جذب به حقیقت و انسانیت و معنویت بوده و هستند و از ما می خواهند تا بعنوان امت کریمه ی رسول گرامی اسلام که سفارش ( انا وایاکم لعلی هدی او فی ضلالٍ مبین ) بوده و با علم الیقین به حقانیت خود از ادعای آن د رجمع توده ها پرهیز می نمود و تنها به حقانیت وحی اصرار داشت که خود نیز تابع وحی بود ، ما نیز رسالت داریم تا با همان آرمان خواهی به بازیافت و ایجاد جایگاه و کرسی مناظره برای مخالفین نظام که نه حتی مخالفیت اسلام اصرار داشته و از مسئولین و رهبران اجرای عملی آنرا طلب کنیم اینک با تجربه عملی یک دوره بیش از سی ساله نظام ولایت فقیه به بزرگان و نخبگان و علماء دین پیشنهاد میشود تا با بازبینی نظریه ولایت فقیه و تبیین منطقی و علمی آن بر اساس مبانی و فلسفه و اهداف آن از دیدگاه نورانی امام خمینی با همان زیر ساختی که در کتاب ولایت فقیه ایشان در قبل از انقلاب مطرح شده بپردازند و از تحریف در جایگاه و اختیارات و اهداف و ثمرات این تئوری معنوی پیشگیری نمایند. در پایان در راستای انجام رسالت فرهنگی و معنوی شهیذان عزیز منصورون تغییر فضای لجاجت بر کجروی و تنگ نظری و خود خواهی و زیاده طلبی اقلیت حاکم و کینه توزی بر مبنای آنکه با طرح موضوعات تفرقه انگیز موجب اختلال در وحدت اجتماعی بوده و تهدید به خطر جنگ داخلی را با خود دارد ، که عامل اصلی آن قوه قضائیه و رسانه به اصطلاح ملی یعنی صدا و سیما میباشد ، مطالبه مهم و کلیدی بازماندگان شهدای منصورون است امید است که راه و رسمشان تیدیل به رفتار و منش عمومی و ابدی مسلمین گردد.